14.6.09

Crossmaraton Jirkov

Dlouho, dlouho jsem nenapsal, ale to neznamená, že mě už běhání či dokonce sportování nebaví. Zkrátka jsem nějak neměl múzu. Ne že by nebylo o čem psát. Za ten skoro půl rok se toho odehrálo spoustu. Tak postupně, 28.3.2009 to byl pražský půlmaraton (real time 01:42:09). Poté se však objevila zvláštní bolest u srdce, ale nevěnoval jsem jí pozornost a hned 4.4.2009 jsem jel na závody do parku u zámku v Klášterci nad Ohří, 7.65 km za 37:04, zde jsem cítil, že asi není něco v pořádku a následovala návštěva u kardiologa. Ale pojal jsem to, jak jinak, opět sportovně a zašel jen na zátěžový test na rotopedu. Mě se zdál test úplně v pohodě, ale doktor mi tvrdil, že jsem mu nadělal vrásky na čele, při vyšší tepové frekvenci se mu nelíbilo mé EKG. No dobrá, co mám dělat, zvolnit, ptám se ? Prý úplně bez sportu, říká doktor, minimálně do doby než provedeme rozsáhlé vyšetření srdce, ale až v červnu, uff to je dost dlouho. A co mi tedy, no možná nic a možná počínající ischemická choroba srdeční. Takže na maraton nemůžu, ptám se naivně. "No vy jste se zbláznil, chlape ."OK, tak se začínám hodně šetřit, ale je to těžké. PIM tedy vypouštím, ale přesto běhám, klidně, kratší trasy, hodně hlídám tepy. Jenže to bych nebyl já, abych se nenechal vyhecovat. Vefis mě vyláká na Přebory policie v běhu, v rámci Pardubické devítky jela nás skupinka v rámci Sportovního klubu Městské policie Kadaň. No jasně, že jsem jel a moc jsem se nešetřil 9,6 km za 43:14, v rámci svého, o hodně volnějšího tréninku mi to přišlo jako fajn čas.
Ačkoli se snažím tvářit jako, že se nic neděje červíček hlodá, surfuji a hledám informace o ischemické chorobě srdeční, co to vůbec je, na to umírají jen staří, ne ? No vidím, že ne a jdu si nechat zjistit cholesterol. Výsledek je příjemný, hodnoty absolutně v normálu.
Při běhu nepřekračuji TF 150, lehce vyklusávám, nabízím svou společnost kolegovi Honzovi z práce, který chce začít běhat. Moje tempo je na něj přesto rychlé, ale běhá a vydržel, mám z něj radost. Náš sportovní klub SKMP uspořádal první akci, běh do Zásady (4,6 km), běh pro pro všechny. Hlavně díky Vefisovi, který momentálně neběhá, ale s radostí organizuje, vyšla akce skvěle a počasí se vydařilo, povedené, skoro umělecké, video zde. Na tento závod přilákám i zmíněného Honzu, ani jsem ho nemusel přemlouvat :-)) Vefis opět vysílá i mě závodit, tak jo, ale lehounce 4,6 km za 20:08,5 Další akce se blížila Jirkovský crossmaraton. Ale pořadatelé změnili datum na 13.6.2009 a předběhli tak datum vyšetření. MOC, moc jsem přemýšlel. Zkusil jsem volně 20 km, mojí oblíbenou trasu podél Ohře a žádný problém. Nakonec se rozhoduji, půjdu absolutně volně s tepovkou max. 160.
S tím vyrážím do Jirkova a naberu Kačku, která si chce vylepšit čas z PIMu a to na 3:50, snažím se jí vysvětlit, že si nevybrala dobrý závod, ať si to užije, ale je příliš namotivovaná, než aby poslechla. Počasí nám vyšlo nádherné, je modrá obloha, ale není vedro. Je to její druhý maraton a chce hrozně moc uspět. O.K. tak se drž mě. Na startu se schází známé obličeje z běžeckého prostředí a Míra Thums společně se ženou, prý jdou volně, možná to bude i s pivkem jako loni. Berem si Kačkou dlouhá trička a na to krátká, běží se do Krušných hor a nahoře prý fouká. Start je tu, začátek jako vždy volně držím si svých 150-155 tepů. Ač běžíme volně, tak dost lidí předbíháme. A jéé, to asi není dobrý, říkám si, ale tepovka, je tepovka. Přichází stoupání, nic než stoupání, lesní pěšina, asfalt, stále stoupání, první občerstvení - dávám gel, čas cca. 1:15. Ladím dech a krok, má oblíbená metoda do kopce spojená s krátkým rytmickým krokem, tep 155 - 158, cítím se super. Neslyším Kačku, otáčím se mává na mě a říká, že mi nestíhá, prý utíkej. O.k. šetří se a nahoře to rozběhne. Do kopce se mi běží neuvěřitelně skvěle, předbíhám hromadu lidí. Jeden se mě skoro u hřebene zdatně drží, ale cestou klopýtne a upadne, samozřejmě přibržďuji, ale je mu fajn a běží dál. Nakonec mu utíkám, na občerstvovačkách nezastavuji, jen přibržďuji. Jsem na vrcholu, čas 2:12, dávám další gel, stále se cítím skvěle a zrychluji, běžím jako vítr, předbíhám a předbíhám. Běží se mi úplně neuvěřitelně, navíc se bliží už jen seběh z kopce. Potvrzuje se, že z kopce dolů se běží hůře a skutečně je to nášup hlavně pro kolena, jako bych cítil, že mi tlučou kladivem do podrážek. Zajímá mě, co by na to řekl ortoped a úplně nejlepší je to, když šotolina přechází v asfalt. Dorážím do obce Blatno, na stromě je cedulka do cíle 7 km. No já snad budu mít maraton za 3:40. Letím jako vítr, zase předbíhám a doháním č. 91. Předbíhám ho jen na chvíli, ten se nechce dát, nakonec mi začíná utíkat, chci ho stíhat, ale nejde mi to. Cedulka ukazuje do cíle 5 km, cítím zeď, neee, teď ne. Vesnička Březenec poslední občerstvení do konce 4 km, mám toho náhle dost, slyším mlaskání podrážek, nechci být předběhnut, ale jsem a ženou. Cítím jak mi slábnou nohy, ale běžím, školu už mám v dohledu, do cíle doslova pár metrů a nějak zaškobrtnu. Natáhnu se jak široký tak dlouhý, voda z lahve u pasu se mi rozlévá po zádech. Okamžitě vstávám a běžím k cíli, cítím něco teplého na lokti, no jo, je to krev. Cílem probíhám za 03:50:15, cha, cha, cha, před pouhými sedmi km jsem snil o 3:40, já bláázíínek. Jdu doplnit tekutiny, dávám si kalíšek vody a hádejte, no jistě, jdu si ublinknout. Ale připadám si jak po nějaké kalbě, nebo můj žaludek během maratonu tekutiny nezpracovává, neměl bych mít prázdný žaludek? Mám tam snad vše co jsem během závodu přijal. No to už stačí, já vím. Kačka (čtěte deník) dobíhá o chvilku později za 4:08:55, což mi přijde jako velice pěkný čas, v tomto velice náročném maratonu a navíc je ve své kategorii 3. takže USPĚLA !! Jsem rád, že jsem dopadl dobře a nezpůsobil pořadatelům žádné potíže v podobě umrtí na trati. Uvidíme co přinese vyšetření srdce. Jako odměnu za doběh jsem dostal opět nádherný půllitr se symbolem crossmaratonu a broušený oválek ze skla na okrajích s broušenými fasetami, opět s nápisem Jirkovský crossmaraton, skutečně nádherná památka. Děkuji pořadatelům za pěkný a dost těžký závod.


12 komentářů:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

chlape, slušných policistů zas tolik není. Tak nevyváděj ptákoviny, dokud Tě pořádně nevyšetří. Chápu ovšem, že to není snadné:-). Tak ať Ti to dobře dopadne a jde jenom o lehkou arytmii extrémně trénovaného těla.

Vl001 řekl(a)...

Taky jsem pár doporučení doktorů dostal, vždycky se ale našel aspoň jeden, který řekl - hýbej se dál. Tak to dělám, protože mne to baví a i moje zdraví to evidentně spíš spravuje než zhoršuje. Doufám, že to u tebe bude stejné...

Anonymní řekl(a)...

ahoj Jiří,konečně si též něco natukoval a povedlo se :) Zítra držím pěstí at prohlídka dopadne jen a jen dobře :)káč.

Anonymní řekl(a)...

Čau draku, gratulace ještě jednou oběma...koukej se dát dohromady a potrénovat na IM !!! JJ Káč, já jsem viděl ty křeče, trochu jsi byla na zemi že ?
m.thums

3COP řekl(a)...

Srdce je v naprostém pořádku. Děkuji všem za podporu ! Maximální zátěž povolena. Hurááá, svět je krásný.

Anonymní řekl(a)...

No Supíku, zase jsme blinkali? Že by značkování dalšího teritoria? :o)

Vefis řekl(a)...

Gratuluji Ti parťáku!!
Já už se také rozběhávám snad musím ale vyběhat 4 Kg co jsem nabral. Příští rok určitě poběžím s tebou.
Jinak mám radostnou zprávu. Přidal se k nám do klubu Ríša Pleticha. Takže reprezentace jak se patří !! http://www.maraton.cz/bezci/bezec.asp?id=8730

Anonymní řekl(a)...

velmi dobrá zpráva Jiří :)káč.

koyama řekl(a)...

Jirko, to jinak dopadnout nemohlo. Už když jsem Tě poznal, tak jsem věděl, že máš dobré srdce. :o)
Tak ať to lítá.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, tak to je parádní zpráva od doktorů :-), jinak k maratonu .. byl to pořádnej nářez ale stálo to za to. těším se na příští ročník. Ještě jednou blahopřeji a hodně dalších úspěchů. Pavel.

3COP řekl(a)...

Díky všem.

Anonymní řekl(a)...

ahoj Jiří,mrkni na Parkmaraton..koná se 12.zaří.Sic v termínu jako Kladno,ale myslím,že to bude zajimavější závod.kac